Dag 3, 9 juni

9 juni 2017 - New York City, Verenigde Staten

Onze laatste volle dag in New York is ook al weer voorbij. We hebben bijna het aantal km's lopen van gisteren verslagen maar komen hiervoor net 1 km te kort, des al niet te min toch weer 16 km gelopen, in de afgelopen 2,5 dagen hebben we dus een marathon gelopen!!! Maar goed over tot de orde van de dag. Vandaag Brooklyn bridge bewandelt en bekeken, hierna langs het fire station dat het dichtst bij de twin towers ligt gelopen. Helaas de deuren waren dicht en Jolanda heeft nog niet haar Amerikaanse brandweerwagen kunnen zien. Hierna naar Central station gegaan om dit mooie bouwwerk van binnen te kunnen bekijken. Ook wilde Jasper en ik, Johan, de hoogte in dus wij zijn naar Empire state building gegaan om New York van bovenaf te aanschouwen. De vrouwen bleven liever met de voetjes op de begane grond en hebben lekker wat zitten drinken.
Na Empire state building zijn we richting Central park gegaan. Eerst via een glutenvrije bakker brood voor Jasper ingeslagen om voor ons zelf in een supermarkt onze lunch samengestelt.
Deze lunch hebben we heerlijk in het park zitten nuttigen. Na de lunch een stuk door het park gelopen en we konden de verleiding niet weerstaan om even op het gras te gaan liggen. Het weer was ons vandaag goed gezind met een temperatuur van 27 graden en vollop zon. Ondanks dat er veel mensen aanwezig waren in het park is het wel een rustige plek in de voor de rest drukke, bruisende en hectische stad.
Rond een uur of 5 zijn we toch nog een keer richting "downtown" gegaan, nog even naar de M&M store geweest en via Times square nog verder downtown ingegaan naar een restaurant want alleen maar glutenvrije getechten op de kaart heeft staan. Hier heerlijk gegeten en na afloop terug naar hotel gegaan voor onze laatste nacht in New York.

1. Jan S:
    13 juni 2017
    In Chicago een Amerikaanse brandweerwagen door de straten zien gaan met toeters en bellen. Krijg je koude rillingen van. Anders bij het volgende fire station gewoon aan bellen en vragen of je binnen mag kijken. Een brutaal mens heeft de halve wereld ;-)