Dag 22, 28 juni. Grand Canyon dag 2

28 juni 2017 - Prescott, Arizona, Verenigde Staten

Afgelopen nacht hebben we weer met zijn vieren op 1 kamer geslapen. Dit was nu alleen wel een kamer waar geen airco aanwezig was, gelukkig was er wel een plafond ventilator welke de gehele nacht aan gestaan heeft. En we hebben een halve nacht het raam open gehad zodat het niet te warm zou zijn om te slapen. Om 7 uur ging de wekker van Merel haar telefoon af zonder dat ze hem gezet had. Haar wekker stond ook om 8 uur maar haar telefoon stond nog niet op de zomertijd welke in de Grand canyon van toepassing was.
Op ons gemak toch maar wakker geworden en zijn we met zijn vieren gaan eten in het restaurant van Yavapai lodge waar we gisterenavond ook gegeten hadden. Is een zekerheidje voor Jasper want hier heeft hij veel glutenvrije keus. Na ontbijt ons dagelijkse ritueel van auto inladen en uitchecken. Vandaag hebben we alleen se auto op parkeerplaats van hotel laten staan en zijn we met de gratis bussen, welke in de Grand Canyon rijden, de westelijke zijde van de canyon gaan bekijken. Zeer mooie indrukken gekregen van deze kant al zijn we het alle vier wel met elkaar eens dat de Grand Canyon niet de mooiste canyon is, dat blijft voor ons toch wel de Bryce Canyon. Na de hop on hop off bustocht hebben we nog een 3,5 km langs de canyon een trail gelopen tot we weer uitkwamen bij de parkeerplaats. Aangezien dat het tijd was om te gaan lunchen hebben we dit ook maar gelijk in het restaurant van vanochtend gedaan. Na de lunch zijn we eindelijk weer in de auto gestapt om naar ons volgend hotel te rijden, een ritje van iets meer dan 120 mijl brengt ons in Prescott.
Vanavond zijn we gaan eten bij Red Robin in Prescott, weer gevonden door Jasper met zijn gluten free app.
Hoe dichter we bij ons hotel kwamen hoe meer rook we in de lucht zagen, blijkt dat er iets ten oosten van Prescott een grote bosbrand is welke al meer dan 20000 acres verwoest heeft. Brand zit zo'n 35 mijl van het hotel, zijn dus veilig en morgenochtend gaan we weer verder met onze reis richting Palm Springs.

1. Monique:
    29 juni 2017
    Wij hebben dezelfde mening vinden de Bryce Canyon ook de mooiste. De Grand Canyon is misschien wel indrukwekkender. Onze thuisreis is inmiddels begonnen, maar ook jullie laatste stukje van de reis blijf ik jullie volgen.
  2. Ellen Verschuren:
    29 juni 2017
    gelukkig zitten jullie ver genoeg van de bosbrand af! geniet er nog van. mooie herinneringen die jullie creeren