Dag 2, 8 Juni

8 juni 2017 - New York City, Verenigde Staten

Zo is ook ineens dag 2 voorbij gevlogen.
Na een redelijke nacht, we waren om 3 uur eigenlijk al wakker maar zijn toch maar blijven liggen tot 7 uur en hebben in die tussenrijd toch nog wat licht geslapen. Genoten van een heerlijk ontbijt in het hotel dat voor een ieder wel iets van zijn gadibg had zijn we om kwart over 9 uit het hotel gegaan en zijn nu net, kwart over 11 in de avond, terug gekeerd.
In deze tussentijd hebben we aardig wat gelopen, ongeveer 17 km volgens stappenteller op Jasper zijn horloge en veel gezien. We hebben een ritje gemaakt met de Roosevelt island tram, wat een kabelbaan over de east river is, een leuk weetje van deze gondelq dat deze gebruikt is in de spiderman film. Hierna hebben we iets meer dan 1,5 mile gewandeld op de high lane. Dit was vroeger een treinspoor zo'n 10 meter boven de grond en deze is na gebruik omgetoverd in een parkachtig wandelpad.
Hierna ondergrondse genomen richting wtc met even een tussenstop op times square om deze neon vertoning even bij daglicht te aanschouwen.
Hierna richting monument 9/11 gegaan wat toch wel veel indruk op je maakt als je daar even staat te kijken. Onvoorstelbaar wat daar heeft plaats gevonden. We waren er alle 4 toch even stil en beduusd van. Hierna zijn we via St Pauls cathedral, waar nog een kleine tentoonstelling van 9/11 was, naar de Staten island ferry gegaan. Met deze gratis veerboot voorbij het vrijheidsbeeld gevaren en op het eiland direct de veerboot terug genomen, hebben wel mooie foto's van de skyline kunnen maken.
Hierna de ondergrondse genomen om naar het Yankee stadium te gaan om naar een honkbal wedstrijd van de yankees tegen de boston red sox te kijken. Wedstrijd begon om 7 uur en iets voor 10 uur net na de 7de inning zijn we terug naar het hotel gegaan.
Besloten om even een tussenstop te maken op times square zodat we dit ook in het donker gezien hadden. Het is eigenlijk net piccadilly circus in london maar dan wat groter zoals eigenlijk alles hier wat groter is.
Terug in hotel deze blog even geschreven en zoals meneer de uil zegt geldt nu ook voor ons; snaveltje dicht, oogjes toe en slaap lekker!!

1. Petri:
    9 juni 2017
    Klinkt allemaal weer bekend, leuk hoor!! Kan in gedachten zo met jullie mee! Waar staat jullie hotel?
    Wij zaten om de hoek bij time square, en zicht op het empire State.
    Lekker slapen voor nu en straks weer een volle fantastische dag!!
  2. Monique:
    9 juni 2017
    Mooi dat jullie ook bij het 9/11 memorial zijn geweest. Daar word je wel stil van hè? Leuk te lezen wat voor highlights jullie eruit geplukt hebben. Zie het allemaal zo voor me.
  3. Jan S:
    13 juni 2017
    Een honkbal wedstrijd bij wonen had ik ook willen doen. Nooit wat van gekomen. Lijkt mij een geweldige ervaring.