Dag 21, 27 juni. Great, greater, greatest

27 juni 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Afgelopen nacht was de 3e nacht tijdens onze trip dat we met zijn vieren op 1 kamer hebben geslapen. Vanochtend nadat iedereen wakker geworden was en gedoucht had zijn we gaan ontbijten in de ontbijtzaal. Hierna alles weer ingeladen en op weg gegaan. Onze eerste stop wordt Shoe Horse Bend vlakbij het plaatsje Page. We wilden ook eigenlijk de Antelope canyon gaan bekijken, deze zit net voor Page, maar dit kon alleen met een gids en deze was voor vandaag niet meer te reserveren. Wij dus op naar Shoe Horse Bend, wat eigenlijk niets meer is dan een loop van de Colorade rivier in een bergketen in de vorm van een hoefijzer. Erg mooi maar ook erg toeristisch. Deze plaats kon je alleen te voet vanaf de parkeerplaats bereiken, deze wandeling was maar 800 meter maar ging wel omlaag dit houdt dan vanzelf in dat we na het bekijken van deze canyon weer omhoog moesten lopen. In de canyon foto's gemaakt en met de gopro gefilmd. Het was intussen buiten weer in de 3 digits gekomen kwa temperatuur: 104°F, is 40°C, dus tijdens onze tocht naar boven ondanks dat het maar 800 meter was toch even gestopt om te drinken. Hierna zijn we door gereden naar onze 2e en laatste canyon van deze dag, de Grand Canyon. Wij zijn hier via het oosten binnen gereden en hebben zodoende alle stops, voor Grand Canyon Village, al op ons gemak kunnen bekijken en getracht om op de gevoelige plaat vast te leggen. Wat besef je je eigen hier dat wij eigenlijk maar kleine nietige wezens zijn want wat is deze canyon groot en mooi. Nadat we alle stops richting Grand Canyon Village hadden gehad zijn we ons hotel, of lodge zoals ze hier de kamers noemen, op gaan zoeken. Deze bevind zich ook in deze village, we overnachten dus vannacht in de Grand Canyon. Nadat we alles uitgeladen hadden en er even gerust moest worden van de toch wel vermoeiende reis tot dusverre zijn we in het restaurant van dit hotel gaan eten want hier heeft Jasper ook heel veel keus. Jasper heeft voor de eerste keer hier een broodje hamburger glutenvrij kunnen eten. Jammer genoeg was onze ober niet de snelste en hebben we zodoende de zonsondergang net niet kunnen zien. Jammer maar helaas, hebben nog wel mooie foto's van een rood gekleurde hemel boven de rotsen van de canyon. Vandaag maar vroeg gaan slapen, morgen tot in de middag zijn we nog hier om de Grand Canyon verder te ontdekken.

1. Jolanda verschuren:
    28 juni 2017
    Wederom weer zeer mooie foto's, wat moet t dan in t echie niet zijn ?