Dag 1, 7 Juni

7 juni 2017 - New York City, Verenigde Staten

Hehe, het is vandaag zover, onze reis naar Amerika is echt begonnen. Heerlijk geslapen in Amsterdam, om 6 uur met de bus naar Schiphol en daar binnen een half uur de koffers ingecheckt en door de security gegaan. Hierna ontbeten en gewacht tot we mochten vertrekken. Heerlijke vlucht gehad, 8 uur vliegt om met de entertainment welke je voor elke stoel zelf kan regelen. Tijdens landen zie je de skyline van New York al opdoemen en dat is imponerend. Langs de border security, Merel gaat als eerste en die geeft aan dat ze fruit bij heeft en mag gelijk mee om dit verder te laten onderzoeken. Dan zijn wij aan de beurt, ik heb op de security aangegeven dat wij ook voedingsmiddelen bij hebben en bij navraag door de security geeft Jasper aan dat hij bananen en glutenvrij brood in zijn bagage bij heeft. Ook wij mogen met een andere security mee. Ze nemen de kofferlabels mee om zo ook onze koffers van de bagageband af te halen en ook deze te onderzoeken. Jasper moet in de tussentijd ontzettend naar het toilet maar mag daar niet alleen naar toe, iemand van de security begeleidt hem naar het toilet en terug. Komen ze even later ook nog eens met maar 2 koffers terug, zegt men dat de koffer van Jasper niet mee gekomen is met de vlucht!! Probleem bij security is vrij snel helder, je mag geen fruit invoeren, Jasper zijn bananen en Merel haar appels worden in "beslag genomen". Terug naar de bagageband die natuurlijk al leeg was maar.... aan het einde van de band staan nog 5 koffers waaronder gelukkig ook die van Jasper. Wij verder met openbaar vervoer, airtrain en subway, naar ons hotel. We waren er om kwart over 2 en konden gelukkig direct naar onze kamer.
Na een tijdje gerust te hebben, zijn we rond half 5 toch nog even NY in gegaan. Midden in de spits, als sardines in een blikje sta je dan dus in de subway. St Patricks cathedral bekeken, naar empire state building gelopen. Wat een drukte daar op die straten en nu weet ik ook waarom dat er een clacon op een auto zit, iedereen gebruikt die hier te pas en te onpas.
Na een pizza gegeten te hebben zijn we aardig moe terug naar ons hotel gegaan.

1. Jolanda verschuren:
    8 juni 2017
    Wat gaaf om te zien en te lezen hoe t gaat met jullie , en wss nu al veel foto's gemaakt, ben benieuwd naar de rest
  2. Petri:
    8 juni 2017
    Super gaaf, krijg weer heimwee!! 9 maanden geleden liepen wij er ook!! Je gaat het Empire State toch nog wel op hè?? Zo mooi alles van bovenaf zien!! Ook vanaf de top of de Rocks en het nieuwe One Trade. Iedere keer zie je weer een ander stukje New York.
    Veel plezier allemaal!!