Dag 16, 22 juni. Raadsel van de dag: Who/what is Harry?

22 juni 2017 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend om 7 uur wakker geworden omdat de zon vol op onze kamer stond te schijnen. Kwartier later, we zaten net onze dagelijkse portie internet te doen, werd er al op onze deur geklopt. We dachten nou Jasper heeft er vandaag wel zin in, bleek het iemand te zijn die bij de verkeerde deur stond!!! Maar vroeg onder de douche gesprongen en hierna maar naar de starbucks gelopen voor een kop koffie en een kop warm water zodat Jolanda een lekkere bak thee kon drinken. Nadat Jasper en Merel ook wakker waren hebben we op onze kamer ontbeten. Hierna de koffers ingeruimd, ingeladen en uitgecheckt. Vandaag zullen we maar een klein stukje hoeven te rijden naar Zion national park. Tijdens het autoritje zijn we er wel achter gekomen dat Jasper en Merel in Roosendaal nog iets in huis hebben en dat is Harry en dat Harry erg prikkelbaar is. Als iemand weet wat hier bedoeld wordt zien we dat graag in de reacties op deze dag. Morgen zal ik in de blog het goede antwoord geven!!!
Net voor Zion nat'l park ligt het plaatsje Springdale kwamen we al een bord tegen dat alle parkeerplaatsen in het park al vol waren. Wij de auto weggezet en met de free springdale bus naar de ingang van het park gereden en hier overgestapt op de Zion free bus welke ons kon vervoeren naar 8 verschillende plekken in het nationsle park. Wij hebben gekozen om naar de laatste stop te gaan om daar een trial, wandeling, te gaan lopen langs een rivier welke daar stroomt. Was een makkelijke maar wel een leuke trial. Alleen de temperatuur was en is nog steeds hoog, vandaag was het 41°C in het park. Tijdens onze trial hebben we een waterslangetje gezien, een mule deer (een soort hertje) op nog geen 2 meter en heel veel squirrels (soort eekhoorntjes). Deze waren vrij brutaal en je kon ze bijna aanraken, zo dichtbij kwamen ze. Op het moment dat we het park ingegaan waren hadden we gezien dat we door een tijdzone gegaan waren en dat we dus weer een uur dichter bij jullie gekomen waren. Maar dit betekent ook dat deze dag voor ons een uur korter is en we ook een uur korter in het park konden zijn. Na de gehele trial van 4,5 km gelopen te hebben zijn we weer met de 2 bussen terug gegaan naar de parkeerplaats van onze auto. We moesten hierna nog iets meer dan een uur rijden nasr ons hotel. Jasper had voor vanavond weer een glutenvrij restaurant gevonden, wij hier naartoe gelopen en bleek dat ze vandaag om 4 uur al gesloten waren. Was in eerste instantie een tegenvaller omdat deze echt adverteerde met gluten free menu, maar tegenover deze zaak zat een mexicaan welke ook een aantal gerechten glutenvrij kon regelen. Hebben dus vandaag mexicaans gegeten, hierna via de supermarkt terug naar het hotel en deze blog geschreven.

1. Monique:
    23 juni 2017
    Harry who the "f" is Harry? Geen idee. Maar wederom een stoere actie van jullie om te gaan wandelen in die hitte. Wij zitten hier in Frankrijk bij 37gr alleen maar uitgestrekt op de stoel wat te lezen.
  2. Marion:
    23 juni 2017
    Tja Harry is prikkelbaar!! Ik denk aan een cactus, Haha.
    Ik lees het morgen wel. Genieten jullie nog maar van deze fantastische ervaring
  3. Jolanda verschuren:
    23 juni 2017
    Ik zat aan een cactus te denken maar is al genoemd, en anders gaan we met zn tweeen door voor de koelkast , laat ons niet langer in spanning zitten please, nu snel slapen, en over zo'n 8 uur zal ik t misschien al weten