Dag 15, 21juni. Valley of Fire doet naam eer aan

21 juni 2017 - Mesquite, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend kwam iedereen traag op gang, zijn om 9 uur weer gaan ontbijten in roxy's diner en hierna hebben we de laatste spullen in onze koffers gedaan. Het is vansf nu elke dag reizen naar een ander hotel in steeds een andere plaats. Vandaag staat er een korte verplaatsing op het programma van Las Vegas naar Mesquite maar dit gaan we wel doen via de Valley of Fire. Maar eerst zijn we naar het vliegveld gegaan want aangezien wij via de snelweg Vegas binnen gekomen zijn hebben wij dus niet het Welcome to Las Vegas sign gezien. Bij het vliegveld staat dit sign en staat nu ook op onze foto's :)
Hierna naar de valley gereden, vreemd om ineens tussen normale bergen rode bergen te zien staan. Hier komt ook de naam Valley of Fire vandaan. In het visitor centrum even rondgekeken en hebben wij daar buiten zitten lunchen. Wel in de schaduw want de temperatuur is vandaag weer opgelopen naar 49 graden. In het visitor centrum stond ook een mededeling van de rangers dat ze met klem wandelen van hike trials afraden. Dit was eigenlijk wel onze bedoeling dus daar hebben we maar wijs van af gezien. Wel hebben we daar rondgereden en veel foto's van de bergen gemaakt. We zijn doordat het lopen niet door ging vrij vroeg naar ons hotel gereden. Dit hotel ligt op de grens van Nevada dus hier mag nog net legaal gegokt worden in de casino's. Ons hotel herbergt dus ook een casino waar Jasper en ik vanavond ook nog even gespeeld hebben. Ik voor de verandering weer verloren en Jasper heeft quitte gespeeld in een uur spelen. Alleen voor het glutenvrij eten moet je niet in dit plaatsje zijn want er is geen enkel restaurant wat dit aanbiedt. We zijn natuurlijk niet voor een gat te vangen en hebben vandaag voor een ieder van ons een bak salade gekocht. Vanavond kwamen we er nog wel achter dat het volgende hotel verkeerd geboekt was door ons en dat dit hotel vlakbij Phoenix staat waar wij niet naar toe gaan ( is 500 km hier vandaan, de verkeerde kant op). Hotel geannuleerd en een nieuw internet gevonden en geboekt, lang leve het internet.

1. Petri:
    22 juni 2017
    Klinkt allemaal Super! Mooie foto's ook.
    Qua temp is het hier ook afzien, vooral als je moet werken. Vandaag tikken we de 36 gr aan! Overal code rood! Tja....dar kan ons landje eigenlijk niet handelen.
    Dan kun je maar beter vakantie vieren! Veel plezier nog!
  2. Marius:
    22 juni 2017
    Ook hier op mijn ,, vakantieadres in Oostrijk '' is het warm. 36 graden is voor al te hoog laat staan 49 graden! Das toch geen doen joh? Veel plezier nog daar