Dag 9, 15 juni. Ruige westkust

15 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend weer vroeg wakker. Hoeven we niet te werken en zijn we elke dag eerder wakker dan dat we zijn als we moeten werken, ik hou het maar op de jetlag. Als eerste vanochtend gevraagd aan onze "buren" hoe het ging met het drogen van de was (zie verhaal van gisteren). Hierna ontbijt gehaald in het kleine kantoortje welke de naam reception droeg. Nou ja ontbijt. Je kon koffie, warm water, 2 soorten partjes muffins, en jus d'oranje krijgen. Maar niet klagen we hadden in ieder geval wat te eten. Auto weer volgeladen en eerst even naar kust gereden want gisterenavond tijdens het eten hadden we daar zeehonden zien zitten. Ze zaten er nog steeds dus Jolanda kon daar nog even foto's van nemen. Hierna naar point Lobos gereden , waar we tegen lunchtijd aankwamen. Eerst dus maar geluncht en hierna het park ingelopen wat ons bracht naar een stuk van de ruige kustlijn waar je uit een aantal wandelpaden kon kiezen. We hebben tijdens onze wandeling van 3,5 km zeeleeuwen, otters, albatrossen en dolfijnen gespot. Fototoestel heeft weer overuren gemaakt. Het is wel bijzonder om deze dieren in hun eigen natuur te zien en dan ook nog dichtbij. Een volwassen zeeleeuw lag op zijn gemak een meter of 20 van ons vandaan te zonnen. Hierna onze tocht voort gezet naar San Francisco waar we om half 7 aankwamen. Spullen naar onze kamer gebracht, voor het eerst hebben we met zijn 4-en een gedeelde kamer, en hierna zijn we gaan eten bij een soort kip restaurant welke ook glutenvrij op de menukaart had staan. Auto naar een parkeergarage gebracht, stond nu op een plaats waar hij morgenochtend om 6 uur weg zou moeten zijn omdat de straat dan geveegd wordt.
Terug in het hotel deze blog geschreven, nog wat gedronken en dan wordt het tijd om weer wat te gaan slapen. Alweer een dag voorbij van deze indrukwekkende reis waarbij we ons blijven verbazen van wat we allemaal zien onderweg.

1. Monique:
    16 juni 2017
    Fantastisch land is het hè. Heerlijk om zo via jullie ervaring weer een beetje terug te zijn.