Dag 10, 16 juni. Bergen en dalen in SF

16 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend samen met Merel spullen voor het ontbijt gehaald en dit met zijn allen in de verborgen achtertuin van het hotel opgegeten. Hierna zijn we te voet naar een fietsverhuurder gegaan. Ik had via de grouponsite een waardebon voor fietsen voor 4 voor een hele dag gekocht. Vandaag gaan we dus sportief bezig zijn, we gaan door San Francisco fietsen. Fietsen opgehaald en hierna door Golden State park gefietst richting de pacific kust. Hier vandaan zouden we een route volgen richting de Golden Gate bridge. Alleen San Francisco is gebouwd op aardig wat heuvels en deze route had er voor ons al gelijk een paar in petto. Dat betekent dus dat sommige gedeeltes gelopen werden met de fiets aan de hand. Een kleine km voor de brug vonden we een mooi plekje om te lunchen alwaar we een mooi uitzicht op de brug hadden. Hierna zijn we de brug op gegaan en kregen we de verrassing van de dag. Onder de brug, in het midden ongeveer, zwommen 4 walvissen. Hier hebben wij met verbazing naar staan kijken want dit verwachten we natuurlijk niet. Ontzettend veel foto's hier van gemaakt. Maar goed dat we gekozen hadden om op de fiets over de brug te gaan rijden en niet de auto hiervoor genomen hadden want met de auto hadden we de walvissen nooit gezien. We zijn de brug geheel overgefietst en aan de overkant in het plaatsje Sausalito hebben we de veerboot teruggenomen naar pier 39 in San Francisco. Tijdens deze tocht zijn we langs de gevangenis van Alcatrez gevaren. Na aanmeren aan pier 39, Fishermans wharf genaamd, zijn we naar de zeehonden gelopen die hier op potons verblijven. Op dit moment zaten er een stuk of 40, ivm paarseizoen, maar men heeft er ook al eens meer dan 1500 geteld. Hierna nog even naar de kabeltram gefietst en toen werd het tijd om de fietsen weer in te gaan leveren. Maar om bij de fietsenverhuurder moesten we weer een aantal venijnige beklimmingen trotseren. Sommige stukken waren lopend met de fiets al niet te doen laat staan om daar ook nog eens zelf te fietsen. Na inleveren fietsen had Jasper nog een dedicated gluten vrij restaurant gevonden waar we heerlijk gegeten hebben.

1. Monique:
    17 juni 2017
    Het idee alleen al fietsen in SF, dapper hoor. Wij hebben toentertijd de kabeltram maar genomen.Toevallig het James Bond straatje ook gefietst?( slingerweg uit een van de films)
  2. Jolanda:
    17 juni 2017
    Hoi Monique, het fietsen viel ook niet mee...., we hebben dan ook een aantal stukken gelopen. Wat resulteerde in het wakker worden met spierpijn in de kuiten....Het James Bond straatje hebben we niet gezien maar met het idee dat we nog meer hadden moeten fietsen vind ik dat nu ook niet zo erg. Jullie ook nog een fijne vakantie!
  3. Petri:
    19 juni 2017
    Super leuk, ik heb er gelopen met rolstoel!! Ook spierpijn!!
    En wij hadden must toen we onder de brug doorvoeren....maar een stukje gezien!! Later trok die weg...
    En die zeehonden....ik vond t stinken maar wel Super leuk om te zien. Ook nog volop geshopt daar? Veel plezier nog!!