Dag 8, 14 juni. Let the roadtrip start

14 juni 2017 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vandaag gaat het tweede deel van onze amerika reis beginnen, de roadtrip van Los Angeles naar Los Angeles. Vanochtend om 7 uur opgestaan en de koffers geherschikt. Hierna ontbeten in het hotel en de gisteren gekochte piepschuim koelbox gevuld met ijsklontjes uit de vending machine van het hotel. Uitgecheckt en terug naar supermarkt gereden om de levensmiddelen te kopen en deze in koelbox te stoppen.
Hierna kan de trip echt beginnen. Onze eerste stop, na de nodige files op de rondwegen van Los Angeles, wordt Santa Monica. Hier hebben we heerlijk op het strand gelopen richting de pacific pier alwaar een complete kermis opgesteld stond met achtbaan, reuzenrad enz. Hierna stuur over gegeven aan Jasper en doorgegaan naar Sante Barbara waar we geluncht hebben uit onze koelbox. Alles was nog lekker koel dus deze werkt goed.
Jasper moest zonodig naar het toilet dat hij, bij gebrek aan een restroom, een kapperszaak ingelopen is en hij daar vanwege "zijn leuke accent" naar het toilet mocht. Hierna de route verder gevolgd naar Pismo beach waar we lekker even naar het strand zijn gegaan om bij te kleuren. Na het strand wordt het hoog tijd om naar ons hotel in Morro Bay te rijden. Na inchecken krijgen we een onaangename verrassing op het moment dat we Merel haar koffer uit de auto halen. Fles vloeibare wasmiddel in haar koffer is gaan lekken in haar koffer en ook is er al wasmiddel zichtbaar op het tapijt van de auto. Bijna alle kleren zijn doorweekt. Jasper en Merel hebben zich ontfermt over de koffer, Jolanda en ik over het tapijt van de auto. Is moeilijk uit tapijt te krijgen, als iemand nog tips heeft dan horen wij dat graag!!! Kleren zijn uitgespoeld maar temperatuur vanavond is nog maar zo'n 16 graden dus drogen doet het niet. Om 8 uur besloten om maar te gaan eten, het wordt een italiaan deze dag. Na het eten ben ik met Merel naar een laundry service gereden en hebben we haar kleren nogmaals door een wasmachine laten wassen. Kleren zijn nu zeker wasmiddel vrij en ook droger dan met hand uitwringen. Morgenochtend om 8 uur staat er een ontbijtje klaar voor ons in het kleine kantoortje van dit h(m)otel, hierna gaan we weer verder richting onze volgende stop: San Francisco

1. Jolanda verschuren:
    15 juni 2017
    Hier ook van t weekend kermisje haha en ik heb de gezocht en in verschillende boekjes en sites staat is met witte azijn gemengd met water dan met een spons deppen en met handdoek droogdeppen en evt herhalen, ook met spa rood schijnt t te werken , geen 7 up ofzo ivm suikers, dat niet mengen met water dus puur op de vlek en ook gelezen met talkpoeder dat doet de vlekken ook absorberen , ik hoop dat je er wat aan heb
  2. Jolanda verschuren:
    15 juni 2017
    Of met een soort van vanish voor tapijt
  3. Monique:
    15 juni 2017
    Of langs een carwash waar je wellicht een waterstofzuiger kunt gebruiken. En misschien hoef je je er helemaal niet zo druk om te maken. Er volgt meestal niet zo'n intensieve inspectie als je de auto inlevert. Aan de buitenkant zijn eventuele deukjes kleiner dan een golfbal ook nooit interessant voor ze. Nu weet ik natuurlijk niet hoe groot de vlek is.