Dag 5, 11 juni. Washington

11 juni 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag staat in het teken van de bezienswaardigheden van Washington. Vandaag voor de eerste keer gestart met een ontbijt op de kamer, we vonden 20 dollar per persoon voor een ontbijtbuffet toch wel iets te gortig. Na het ontbijt de metro gepakt naar het witte huis. Zoals ik gisteren al schreef hadden we een afspraak met Trump om bij hem koffie te komen drinken. Alleen had hij deze afspraak met iets meer mensen gemaakt denken wij, want net toen wij bij de hekken van het witte huis aankwamen kwam daar ook een protestmars van een paar duizend man voor equalrights voor de gay scene voorbij. Deze mensen zorgde er wel voor dat er zeer strenge bewaking van het witte huis was waardoor Donald, ik mag hem al tutoyeren, geen tijd voor ons had :).
Na het witte huis zijn we naar de "naald" gelopen en van hieruit richting het Lincoln monument. Tussen deze 2 in heb je ook nog het ww2 monument wat erg veel indruk op ons maakte. Onze camera heeft het vandaag erg druk gehad. Na ww2 monument door gelopen richting het Lincoln monument en hier wilde Jasper net als bij CSI Cyber gefotografeerd worden, wat we natuurlijk gedaan hebben.
Hierna hebben we de inwendige mens ook verzorgd, gekozen voor een lekkere bak ceasar salade, lees een flinke bak sla met 8 croutons en een dressingkje. Hierna onze tocht voortgezet richting het Capitol. Aangezien de temperatuur vandaag maar bleef steken op 34 graden hebben wij geprobeerd om zoveel als het kon in de schaduw te blijven lopen, dan was het nog enigszins uit te houden. Onderweg kwamen we langs het air and space centrum en hier hebben we maar een bewuste stop ingelast. Lekker even de airco in, Jasper en ik vonden het erg interessant, de vrouwen wat minder. Een pluspunt van de museums in Washington is wel dat ze gratis toegankelijk zijn. Na deze tussenstop nog even langs het Capitol gelopen en na de nodige foto's gemaakt te hebben vonden wij het wel weer genoeg voor vandaag en zijn terug naar het hotel gegaan om net als gisteren even lekker bij te komen in het zwembad.

1. Monique:
    12 juni 2017
    Wat schrijf je het leuk op Johan. We lopen zo met jullie mee. Heerlijk om op deze manier weer even terug te zijn. Enjoy!
  2. Johan en Jolanda's reisblog:
    13 juni 2017
    Hoi Monique, bedankt voor het compliment. Het is ook leul om 's avonds even de dag te overdenken en hem dan te beschrijven
  3. Jan S:
    13 juni 2017
    Wel leuk als je bij het witte huis komt en er is een betoging gaande. Volgens mij zie ik op het dak ook nog wat beveiliging staan.