Dag 11, 17 juni. Jolanda heeft ook vakantie!

17 juni 2017 - Sonora, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we verder met onze roadtrip en laten we San Francisco achter ons. Op internet gezien dat de tioga pass welke we morgen zouden rijden door yosemite valley nog steeds afgesloten is ivm met sneeuw op de pass. Dit betekent dat we morgen een andere route moeten gaan rijden boven langs yosemite valley en we vandaag onze route gaan verlengen om toch yosemite valley te kunnen zien. Onderweg zijn we eindelijk een ezel tegen gekomen en zodra Jolanda tijdens een vakantie een ezel gezien heeft zegt ze altijd: "zo ik heb nu echt vakantie". Na 11 dagen hebben we dus allemaal vakantie :)
Tussen San Francisco en yosemite zie je langzaam het landschap veranderen en opeens zie je op de bergen de eeuwige sneeuw liggen. Terwijl we dat zagen zien we ook dat de buitentemperatuur is opgelopen tot 104°F, dit is 40°C. Ja het is vandaag weer een warme dag en voor de komende dagen zijn de voorspellingen dat er nog een graad of 7 bij gaan komen.
In de auto hebben we goede airco dus het is nog goed uit te houden. We zijn in 1 stuk doorgereden naar yosemite, wat we allemaal niet erg vinden want we moeten er nu even niet aan denken om in de zon te lopen met onze rood gekleurde huid van het fietsen gisteren.
In yosemite vallei zijn we begroet door rangers en het eerste wat hij zei was "howdy folks" net zoals hij het in films zegt. In het park doorgereden naar yosemite village en hier mooie foto's van de natuur kunnen maken. Na deze stop zijn we naar het hotel in Sonora gereden en hebben we in een typische amerikaanse dining gegeten met een zeer vriendelijke bediening. Morgen gaan we de sonora pass rijden, wat de op 1 na hoogste pass van de Nevada is (alleen tioga pass is hoger) maar hier morgen meer over.

1. Marion:
    18 juni 2017
    Jaja jullie zijn al 11dagen onderweg. En zo te lezen is het daar fantastisch en genieten jullie volop. In ons kikkerlandje is het goed toeven op dit moment, bijna 30C. Is niks vergeleken bij jullie maar ik vind het genoeg hoor. Ontzettend leuk om jullie zo te volgen en kijk uit naar de volgende blogs.
    Groetekus!!!