Dag 12, 18 juni. Grote hoogte

18 juni 2017 - Big Pine, California, Verenigde Staten

Ondanks dat we vandaag om moeten rijden ivm afgesloten weg door de sneeuw hebben we het rustig aan gedaan. Afgelopen nacht slecht geslapen omdat er naast onze kamer de gehele nacht een nachine heeft staan horren. Om 3 uur waren we beide nog klaar wakker en Jolanda heeft even overwogen om in de auto te gaan slapen. Om 10 uur richting een Wal-Mart gereden om even wat levensmiddelen in te slaan. Nou ja even... Nu snap ik waarom Wal-Mart de grootste supermarkt van Amerika is, sjonge wat hebben ze daar veel te koop. Maar goed ik heb geprobeerd iedereen zo snel mogelijk er door heen te loodsen zodat we eindelijk konden gaan ontbijten want dat hadden we deze ochtend nog niet op.
Nadat alles gekocht was en in de auto/koelbox geladen was zijn we op een muurtje voor de supermarkt gaan ontbijten. Waarschijnlijk zagen we er erg zwerverig of uitgehongerd uit want een zwerver welke daar rond liep kwam langs en zei dat hij nog aardig wat salami had en of we niet een paar plakjes wilde hebben. Niemand van ons reageerde daar op zodat hij even later mompelend weer wegliep.
Om iets over 11 uur zijn we gaan rijden en we wisten dat we in de eerste 100 mijl over de sonora pas zouden gaan en aangezien dat die op 9623 feet = 2933 mtr hoogte zou liggen wisten we dat we aardig wat moesten gaan klimmen. Na een tussenstop op een mooi uitzichtpunt waar we muffins gegeten hebben, het was tenslotte vaderdag en daar hoorde vonden wij wat lekkers bij, en een kleine trial daar rond dat uitzichtpunt zijn we iets voor half 2 over de pas gegaan. Net voor de top van de pas hebben we de auto nog aan de kant van de weg stilgezet om in de daar nog vollop aanwezige sneeuw te lopen en natuurlijk foto's te nemen. Het was weer adembenemend mooi zoals we tot nu toe elke dag wel schrijven. Over vaderdag gesproken ik heb natuurlijk ook wat van Jasper en Merel gekregen, ze hadden niet iets zelf gemaakt maar ik kreeg van hun een mooie hoed zodat ik de rode verbrande huid bij mijn toch langzaam opkomende inhammen bovenop mijn hoofd uit de zon kon houden. Bovenop de pas was het 66°F = 18°C, maar onderweg naar boven hadden we de 100 al aangetikt dus het was vandaag wederom een warme dag. Op plaats van bestemming was het zelfs 105°F = 40,5°C.
Net over de top van de pas zijn we gestopt en hebben we in de sneeuw zitten lunchen, het was net of we op wintersport waren.
Na de afdaling zijn we naar ons motel gereden en aangezien hier een laundry naast zat zijn we vanavond maar gaan wassen. Voor Jasper was er hier in de buurt geen restaurant te vinden welke glutenvrij kon serveren dus hebben we besloten om met zijn allen op onze kamer brood te eten. We hadden in supermarktje/benzinepomp tegenover het motel eieren en worst gekocht en met de nog aanwezige ham, kaas en kip hebben we heerlijk zitten smikkelen. De avond hebben we gevuld met een aantal potjes rummikub waarbij ik de verliezer van de avond was. Alle anderen hebben 1 of meerdere potjes (Merel) gewonnen en ik natuurlijk niets. Hierna deze blog geschreven en zijn we redelijk vroeg gaan slapen. Morgen staat er een trip van meer dan 500 km op de agenda door Death Valley met als eindpunt Las Vegas.

1. Rian:
    20 juni 2017
    Mooie foto van vader en zoon op vaderdag!