Dag 19, 25 juni. Workout in de warmte

25 juni 2017 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend heebben we met zijn drieën ontbeten, Merel voelde zich niet zo lekker en vond het beter als ze even geen ontbijt nam. Na het ontbijt kregen we weer het dagelijkse ritueel van koffers inpakken en weer inladen in de auto. Temperatuur vandaag zou weer eens in de 3 cijfers komen en uitkomen op 103° F wat iets meer dan 39°C is. Vanochtend zijn we als eerste naar Capitol Reef national park gereden. Hier hebben we de scenic drive gereden van 8 mijl. Weer zeer mooie landschappen gezien. Aan het eind van deze drive was er nog een onverharde weg van 2 mijl. Deze hebben we ook nog gereden, maximale snelheid op die weg zou 15 miles zijn nou ik heb er niet harder gereden dan 8 miles en nog kwamen mijn vullingen er bijna uitgetrild :). Tijdens deze 2 miles heeft Jasper achterin uit het raam gezeten om zo mooie foto's te maken, hadden we dus een auto met zijspan. Opeens was er op een meter of 5 van de auto een steenbok die van de blaadjes van de bomen stond te eten. Stoppen en met drie man werden er foto's gemaakt totdat Jasper het idee kreeg om uit te stappen om dichterbij te kunnen komen, daar was de steenbok niet van gediend en weg was tie.
Aan het einde hebben we even een stukje de kloof ingelopen en hierna zijn we weer terug gereden naar de doorgaande weg om onze reis richting Blanding te vervolgen.
Een zeer mooie route waarbij het landschap steeds veranderde. Het leek wel of we de enige waren op deze weg, zeker op onze rijbaan want gedurende vele miles was er voor ons of achter ons totaal geen auto te bekennen. Lunchen hebben wij gedaan op een parkeerplaats aan deze highway 95 hierna doorgereden naar Natural Bridges national monument waar we behalve de rondtoer langs alle belangrijke uitzichtpunten we ook een trial gelopen hebben naar de 1 na grootste natuurlijk gevormde brug in heel Amerika. Hiervoor hebben we 1 mijl moeten lopen en hebben we hierin 125 meter in hoogte moeten dalen. Dit dalen gebeurde door af te dalen van steile rotsen, houten ladders en door aflopende rotsen waar traptreden in uitgehouwen waren. Onder deze natuurlijke brug met een overspanning van 252 meter weer op krachten gekomen en natuurlijk foto's genomen en toen dezelfde weg terug genomen. Dalen ging nog redelijk maar stijgen was toch redelijk zwaar en zwaar zwetend en hijgend kwamen we boven. Over deze iets meer dan 3 km hrebben we meer dan 1 uur gelopen. Hierna naar hotel gereden en hebben we in het restaurant tegenover het hotel zitten eten.