Dag 23, 29 juni. Laatste lange auto reisdag

29 juni 2017 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vanochtend ons gebruikelijke ritueel weer afgewerkt van opstaan, douchen, ontbijten, auto inruimen en uitchecken. Hierna koers gezet naar Palm Springs waar we naar ons laatste hotel gaan voordat we morgen doorgaan naar het vliegveld van Los Angeles. Betekent dat we vandaag een kleine 500km gaan rijden. Onderweg zijn we nog cactussen tegengekomen welke je ook altijd in de western movies ziet, zie de foto welke ik ervan genomen heb. Rit verloopt zo voorspoedig dat we nog tijd over hebben om ook in het Joshua Tree national park te gaan kijken. Dit park, wat eigenlijk een woestijn is, is vooral bekend om de vele yucca's welke hier staan. Wij besluiten om de weg door het park te gaan rijden en dan halverwege een kleine trial te lopen door een cactussen park. Hier heeft Jasper voor wat hilariteit gezorgd door tegen een bolletje stekels van een cactus te trappen welke gelijk aan zijn schoen vast bleef zitten en zelfs sommige naalden in zijn teen stak. Na de weg door het park verder afgereden te hebben zijn we onze route verder gaan rijden naar ons hotel. Net voor dat we in Palm Springs komen rijden we langs een inmens groot windmolenpark. Ik heb net op internet gelezen dat er in dit park meer dan 4000 windmolens staan.
In het hotel zijn we met zijn vieren, nadat alle spullen in onze kamers stonden, direct afkoeling gaan zoeken in het zwembad welke voor onze kamers zit. Temperatuur hier in Palm Springs is 39°C dus wat afkoeling is wel wenselijk. Koelt hier trouwens in de nacht maar zo'n 7 graden af dus ik denk dat airco vannacht wel aan zal blijven. Jasper heeft weer een restaurant gevonden waar we zijn wezen eten en hierna zijn we over een soort van braderie gelopen welke in de hoofdstraat van Palm Springs bezig was.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rian:
    30 juni 2017
    Bedankt voor alle verhalen.
    Het was bijzonder leuk om te lezen!
    Goede terugreis.
  2. Jolanda verschuren:
    30 juni 2017
    Tis hier nu tegen 11 uur savonds dat betekent bij jullie rond 2 uur namiddags en was zijn jullie al onderweg naar de luchthaven voor jullie vertrek uit de USA, t was heel leuk om jullie verhalen te lezen , misschien morgen de laatste lezen een hele goede terugvlucht en tot snel