Dag 13, 19 juni. Hitte in Death valley

19 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend al vroeg wakker, of het nu kwam door de warmte of doordat erbij de buren (merel en jasper) een kakkerlak gevonden werd in hun kamer. Ik weet het niet meer, feit is wel dat we vanochtend bijna 1 uur eerder wegreden dan dat we gisterenavond met zijn 4-en afgesproken hadden. Op zich komt het wel goed uit dat we eerder wegreden want het werd vandaag een zeer warme dag. Nu begrijp ik dat het in Nederland op dit moment ook lekker warm weer is en dat het hitteplan in werking is gesteld bij jullie, ik kan jullie nu al vertellen dat bij ons vandaag de temperatuur boven de 50°C uit kwam en dat de vooruitzichten voor Las Vegas voor de komende 2 dagen 47°C is. We zijn vandaag via Death Valley naar Las Vegas gereden. Hebben een eerste stop gemaakt bij het oefengebied van de Amerikaanse luchtmacht, als men hier aan het vliegen is kan je de vliegtuigen op ooghoogte voorbij zíen komen. Dit was vandaag niet het geval, deze plek wordt ook wel Star Wars Canyon genoemd. Maar we zijn er wel even uitgeweest om wat foto's te maken en hierna weer snel terug in de auto waar de airconditioning overuren moest maken! Onze volgende stop was Zabriskies point, een mooi uitzichtpunt waar je de hele vallei kan overzien. Ook hier max een minuut of 10 eruit geweest voor foto's. Hierna de Artist drive looproad gereden, wij denken dar deze weg ook gebruikt is voor de 1e Star Wars film. Hierna via Devils Golfcourse naar de zoutvlakte bij Badwater gereden. Dit is de laagste plek van Amerika en ligt een 85 mtr onder de zeespiegel. Hier hebben Jasper en ik een wandeling gemaakt van ongeveer een halve km om echt op de zoutvlakte te komen, de vrouwen bleven lekker in de auto zitten bij de airco. Het was hier echt bloed verziekens heet en we waren blij dat we na een minuut of 15 weer terug in de auto zaten. Hierna zijn we verder gaan rijden naar Vegas, het was intussen ook al lunchtijd geweest maar aangezien er nergens beschutting of schaduw was hebben we maar besloten om in de auto onze lunch te maken en te nuttigen. In het hotel van Vegas aangekomen valt je mond open van verbazing, overal waar je maar kijkt staan gokmachines en zijn mensen aan het gokken. Je moet door de speelhal lopen als je naar buiten wil of als je naar de restaurantjes wilt gaan. Ook is er in deze speelhal nergens een klok te zien of daglicht waarneembaar. Alle winkels en restaurants evenals de speelhal zijn hier 24 uur per dag open en dat 7 dagen in de week. In 1 van de restaurantjes hebben wij heerlijk gegeten en hierna hebben Jasper en ik nog wat lopen gokken bij verschillende apparaten.

1. Monique:
    20 juni 2017
    Ik weet niet hoe lang jullie in Vegas blijven maar een aanrader :ga 's avonds eens een kijkje nemen bij de oude strip. Op gezette tijden is daar een mooie lichtshow in het boogvormige plafond. En eerlijk gezegd vonden wij het oude veel mooier dan het nieuwe gedeelte, al zijn de grote hotels natuurlijk al een belevenis op zich. In welk hotel verblijven jullie?
  2. Johan en Jolanda's reisblog:
    20 juni 2017
    Wij verblijven maar 2 nachten in Vegas. We hadden de tip van de oude strip ook al gekregen en gaan dat vanavond waarschijnlijk naar kijken. We zitten in het stratosphere hotel